OnlineBMWParts

OnlineBMWParts

OnlineBMWparts.nl, onderdeel van Hedin Automotive na de overname van Dubbelsteyn, is dé webshop voor BMW-liefhebbers in heel Nederland. Met een breed aanbod van onderdelen, accessoires en exclusieve merchandise biedt de webshop een snelle en eenvoudige manier voor klanten om alles te vinden wat ze nodig hebben voor hun BMW, met de kwaliteit en service die Hedin Automotive biedt.

wij Zien Het probleem

Na de overname door Hedin Automotive zag OnlineBMWparts.nl de behoefte in de markt voor een webshop waar particulieren losse onderdelen en accessoires voor hun BMW konden kopen. Om aan deze vraag te voldoen, werd een gebruiksvriendelijke webshop ontwikkeld, met een duidelijke zoek- en filterfunctie, een persoonlijke profielpagina en de mogelijkheid om producten af te stemmen op het specifieke model of type BMW van de klant. Om up-to-date informatie en producten te bieden, werd een koppeling gerealiseerd met de ETK-database, waarin alle BMW-producten, types en modellen zijn opgenomen.

wij vinden de oplossing

Voor de ontwikkeling van de meeste applicaties maken we gebruik van het Symfony Framework, een open-source PHP-framework dat gebaseerd is op open protocollen en standaarden. Voor OnlineBMWparts.nl hebben we gekozen voor Sylius, een uitgebreide webshopsoftware gebouwd op Symfony. Sylius biedt de flexibiliteit om alleen de benodigde onderdelen te gebruiken, en hoewel de focus nu op de Nederlandse markt ligt, kan het systeem eenvoudig worden uitgebreid naar andere landen. De grootste uitdaging was de koppeling met de ETK-database, die moeilijker toegankelijk was dan verwacht. Dankzij de integratie van Sylius met de ETK-database weet het systeem precies welke producten getoond moeten worden. In combinatie met ElasticSearch hebben we een razendsnelle zoekfunctie ontwikkeld die de juiste resultaten direct levert voor de klant.

wij boeken resultaat

Bij een webshop met zoveel wensen is het cruciaal dat het bestelproces voor klanten eenvoudig en intuïtief aanvoelt. Vanaf het moment dat een klant de webshop betreedt, moet hij of zij op de juiste manier worden begeleid. Dit begint met een duidelijk en logisch design dat het gehele bestelproces overzichtelijk maakt. De mogelijkheid om te filteren op model zorgt voor een snel en efficiënt overzicht van de juiste onderdelen en accessoires. Het gebruik van doordacht kleurgebruik begeleidt de klant soepel door het proces, van binnenkomst tot het vinden van het juiste product. Elke klik heeft een doel en de teksten ondersteunen de klant bij elke stap. Het resultaat is een gebruiksvriendelijke webshop waar klanten alles kunnen vinden wat ze nodig hebben voor hun BMW bij OnlineBMWparts.nl.

Wij maken moois